22 juli t/m/ 28 juli - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu 22 juli t/m/ 28 juli - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu

22 juli t/m/ 28 juli

Door: Jan van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Jan & Elly

28 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Oban

Vandaag weer wat verslagen van ons.

Woensdag 22 juli,
Vanochtend lekker lui gedaan eerst koffie en toen douchen broodjes halen en genieten van een voor het eerst in een week is de lucht gedeeltelijk blauw en is de wind niet zo hard dus dat ziet er goed uit voor vandaag. Na het ontbijt leeg ik even de vuilwatertank en haal een paar jerrycans met water om de watertank wat bij te vullen zo hoef ik de camper niet te verplaatsen hierna haal ik de fietsen van de camper en net als we willen gaan fietsen betrekt het en begint het te regenen dus even wachten maar na een kwartiertje gaan we toch op weg en ja hoor weer gaat het regenen dus snel mijn regenbroek aan en hup weer verder, dat was ook wel lekker want ik ben mijn lange broeken vergeten had er wel 1 gekocht maar die was nog niet droog dus zo bleven mijn benen ook wat warm.
We fietsten naar het strandje waar we gisteren met de camper waren en gingen een stukje lopen op het strand het zand was zo stevig dat dit geen probleem was voor Elly en ook Takkie had het naar haar zin ze vloog het hele strand over, toen weer terug naar de camping om Takkie terug te brengen want wij gingen naar het restaurant om wat te drinken ( er mogen geen honden in) en om te internetten zo kon ik ook mijn reisverhaal plaatsen wat ik al voorgewerkt had in words.
Nadat we klaar waren liepen we nog even naar de spar voor broodjes en gingen we lunchen. Na de lunch heerlijk even lezen en Elly wat tekenen

Donderdag 23 juli.

Vandaag valt er weinig te vertellen het stormt en regent al de hele dag s ’avonds uit eten geweest met Janet en Ruud .

Vrijdag 24 juli

Gelukkig het weer is goed opgeknapt het waait nog een beetje en er is zelfs een blauwe lucht en dat is ook maar goed want vandaag zijn er highland games en dat wilde we graag zien het begint om 12 uur dus lekker rustig aan maar. 00m 11.40 uur gaan we richting het voetbalveld waar het word gehouden gelukkig is dit niet ver , we besluiten om bij de ingang van het veld te blijven te staan dan kunnen we de pipeband goed zien bij de opkomst. Het was wel leuk om te zien maar niet echt groots wel kwam er nog een oorlogsschip voorbij varen en rond 13.00 uur vloog er heel laag een straaljager over met een oorverdovend lawaai nog even een hamburger en rond 14.30 uur hielden we het voor gezien en gingen we naar de camper nog wat lezen en TV kijken s ‘avonds nog even gezellig met Janet en Ruud gezeten toen ze weggingen ging Elly naar bed en ik heb nog naar darten gekeken en daarna lekker slapen.
Zaterdag 25 juli.
Vanochtend na het douchen en ontbijt afscheid genomen van Janet en Ruud daarna alles geleegd en de watertank weer gevuld en de HDMI kabel terug gebracht bij de spar en de man nog eens hartelijk bedankt en toen op weg naar Ullapool om bij de Tesco boodschappen te doen en een nieuwe kabel te halen. Tegen 12.30 uur kwamen we bij de supermarkt aan dus snel boodschappen doen maar ojee ze hadden geen HDMI kabe maar geen nood aan de overkant is een computerwinkel maar dat was dubbel pech deze was dicht maar er was nog een hardware shop maar dat was 3 x pech ook hier niets. Terug bij de camper haalde ik Elly op en gingen we koffie drinken op een terrasje aan de haven want het was echt lekker weer. We besloten nu naar Plockton te rijden en onderweg te kijken of we nog ergens een kabel te kopen. We kwamen onderweg nog een computerwinkel tegen ergens in de middel of nowhere maar ook die was dicht. Na nog een stukje verder te zijn gereden zag ik dat Inverness niet zo ver meer was dus hup die kant maar op en een Tesco opgezocht en ja hoor eindelijk een HDMI kabel wel duur 18,00 pond is zo’n € 25,00 maar goed we hadden weer TV nu op weg naar Drumnadrochit aan het Loch Ness waar een camperplaats is daar aangekomen zag ik dat je 20,00 pond moest betalen voor een overnachting en dat op een parkeerplaats dus door naar Fort Augustus waar we een mooi overnachtingsplekje vonden aan de rand van het dorp er stonden al 2 campers dus we bleven daar mooi staan. Na het eten nog een rondje met Takkie maar ik was ak snel terug want de midges deden zich te goed aan mij dus snel weer naar binnen. S ´avonds nog even darten kijken de halve finales en toen lekker tukken.

Zondag 26 juli.

Vanochtend vroeg rond 6 uur werden we wakker van een draaiende motor van een auto die naast ons stond daar lagen 2 jongens in te slapen die hadden het zeker koud gekregen, na een half uurtje deden ze hem weer uit en zijn we weer in slaap gevallen. Na het ontbijt zijn we naar beneden gereden en hebben de camper naast het VVV kantoor gezet en zijn een stukje gaan lopen naar het sluizen complex in het Caledonian kanaal het waren een stuk of 5 sluizen achter elkaar die om de beurt gevuld werden de bootjes erin en dan weer het water eruit en naar de volgende enz.
Terug in de camper besloten we om naar Stromeferry te gaan waar een wildcamping is en toen we daar aankwamen was er een parkeerplaats met picknick tafels en een mooi uitzicht maar jammer genoeg geen TV ontvangst en vanavond is de finale darten en dat wilde ik zien dus op weg naar Plockton volgens Tom was het 14 mile maar eve verderop stond een bordje met 7 mile dus hup er in nou dit was toch niet echt een goede keus de weg was niet eens een one way road maar een half way road niet echt leuk om te rijden maar toen we de brug over gingen bij Plockton en gelijk rechts een picknickplaats zagen stopte ik er en hadden we een uitzicht zo mooi hadden we het nog niet gezien dus dit werd onze overnachtingsplek. Nadat we alles hadden klaar hadden ging Elly aan de picknicktafel lezen en ik ging met Takkie naar het dorp dit was toch nog even verder als dat ik dacht maar wel de moeite waard in het dorp stonden allemaal palmbomen die het hier goed doen doordat er een warme golfstroom schijnt te zijn.
Nu weer op weg naar de camper Takkie had niet veel zin meer en bleef af en toe zitten maar ze moest wel verder want ik ging haar echt niet tillen, Elly zat nog te lezen toen we terug kwamen.
Na het eten nog even met Takkie lopen maar die verdomde midges moesten mij weer hebben. Later op de avond stopte er een franse auto met 2 vrouwen die besloten om een tentje op de picknickplek te zetten en er te overnachten. Rond 20.30 uur engelse tijd was het tijd voor de finale darten.

Maandag 27 juli.

Na een heerlijke nachtrust een ontbijtje en met de camper naar beneden naar het dorp het werd wel een hele toer om bij de parkeerplaats te komen aan de linkerkant allemaal geparkeerde auto´s en aan de rechterkant een vrachtwagen die aan het lossen was maar het ging er was niet veel ruimte over maar nadat we de spiegels hadden ingeklapt konden we erdoor toen we de camper hadden geparkeerd gingen we door het dorpje lopen en het was toch wel een vreemd gezicht al die palmbomen. Vlakbij de camper was een toiletgebouwtje dus nog even snel de wc legen en op naar Oban waar we in eerste instantie in het dorpje Gallanach zouden overnachten bij het voetveer maar we passeerde camping Oban en besloten daar maar te gaan staan dan konden we lekker weer even douchen en we hadden ook weer een was ,maar eerst naar Fort William om even in een wat grotere stad te kijken we konden parkeren op een speciaal aangelegde parkeerplaats voor campers en caravans daar vandaan was het niet ver om naar het stadje te lopen. Lekker even geluncht in een pub en naar een museum geweest gewinkeld en nog een spijkerbroek gekocht toen nog even naar de Morrison´s een supermarkt en de lidl en op weg naar Oban. Het was een redelijke weg er naar toe alleen het laatste stukje was weer erg smal waardoor we besloten om op de camping te gaan staan en niet nog verder te rijden naar het voetveer.
Nadat we een plekje op een harde ondergrond hadden gevonden want het gras leek me niet verstandig hebben we alles geïnstalleerd en lekker even rustig gezeten daarna lekker genoten van de kippenpoten en nog wat TV gekeken en toen lekker slapen.

Dinsdag 28 juli
Om 01.00 uur werd ik wakker van Takkie die aan haar drinkbak aan het rammelen was ze had dorst dus er uit en wat water en ik gelijk maar wat lozen, omdat het bed toch verschoont ging worden mocht ze de rest van de nacht mee naar bed. Om 7 uur werden we wakker en gingen we maar het nieuws kijken het regende al vanaf 1 uur vannacht dus dat beloofde niet veel goeds we besloten om maar niet alleen de was e doen maar om de camper gelijk maar een goede schoonmaakbeurt te geven dus na het ontbijt begon ik met de was en Elly met de kastjes nadat ik terug was van de wasmachine ging ik de toilet schoonmaken later nog een kleine onderbreking om de was in de droger te doen. De camper ziet er weer netjes uit dus het kan er weer even tegen en door de regen had ik ook weer even tijd om mijn reisverhaal bij te werken en hopelijk kan ik zo bij de receptie waar wifi is het verzenden.
Groetjes Elly _ Jan