Vandaag al weer de laatste dag in Istrie - Reisverslag uit Novigrad, Kroatië van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu Vandaag al weer de laatste dag in Istrie - Reisverslag uit Novigrad, Kroatië van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu

Vandaag al weer de laatste dag in Istrie

Door: Jan van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Jan & Elly

23 Juli 2013 | Kroatië, Novigrad

zaterdag 20 juli 2013

Vannacht ondanks de warmte toch goed geslapen maar wel vroeg wakker om 7 uur stonden we onder de douche, daarna broodje afbakken en ontbijten.
Na het ontbijt de stoelen in de camper en de rest en rond 8 uur reden we weg het was toen al weer 26 graden.
De reis ging voorspoedig en volgens tom zouden we rond 10.10 bij de camping zijn.
In de stad Koper snel nog wat boodschappen gedaan en toen op naar de camping. We waren nog maar 35 km verwijderd van de plaats van bestemming maar na 1 km begon de ellende we kwamen in een file ondertussen was het al 36 gr. Deze ellende duurde tot we ongeveer 2 uur en 12 km verder waren en de oorzaak de grensovergang van Slovenie en kroatie. Toen we er eenmaal doorheen waren ze hoefden niet eens onze pas te zien zagen we aan de andere kant het zelfde probleem alleen was het een 3 baansweg en die stond ook helemaal vast ongeveer een km of 7.
Om 12.30 waren we bij de receptie van de camping en kregen we een kaart mee met 3 plaats nummers daar mochten we er 1 van uitzoeken en ons instaleren en dan komen zeggen welk nummer we hadden we kozen een mooi plekje vlak bij het water en snel sloot ik alles aan en fietste naar de receptie om ons nummer door te geven.
Toen snel een broodje en lekker even zwemmen het enige nadeel is dat het een kiezelstrand is dus wat Lastig voor El maar het gaat daarna nog wat laatste klusjes en lekker lui in het zonnetje voor zover als het mogelijk is want het is smoorheet.
Na het zonnebad lekker op de fiets even de camping verkennen en toen door naar het stadje waar we lekker op een terras van een ijssalon waar we allebei een heerlijk ijsje namen, toen werd het weer tijd om terug te gaan voor een volgende zwembeurt.
Om een uur of 19.00 eten en daarna een rondje met Takkie die ook niet weet wat haar gebeurd maar ze doet het geweldig alleen bij het in of uitdraaien van de luifel begint ze te blaffen.
Nu zitten we nog heerlijk voor de camper en de temperatuur word ook behaaglijk.

Zondag 21 juli.

Vannacht wakker geworden om het dekbed over me heen te trekken want het was fris geworden en nog lekker doorgeslapen tot een uur of 7 daarna wassen tandenpoetsen en brood halen er stond een hele rij dat gaf mij mooi even de gelegenheid om even facebook bij te werken en mail binnen te halen want bij onze plek hebben we geen internet bijna op de hele camping wel alleen het laatste stuk niet.
Het was wat bewolkt maar de temperatuur was lekker na het ontbijt begon het zelfs te regenen maar al snel was het weer droog en werd de lucht al weer blauw , toen de was weg brengen 2 machines vol waar halen we het vandaan want we hadden ook al een keer gewassen, om 12.15 uur kon ik de was weer ophalen en hebben we het opgehangen.
Het was al weer lunchtijd dus lekker even genieten van een lekkere maaltijd salade die Elly had gemaakt en daarna nog even te water om af te koelen en verder was het alleen maar heerlijk luieren.
S ’avonds schrok ik een beetje er liep een vos om de camper heen snel Takkie naar binnen gegooid en de staaflamp gepakt voor het geval dat hij te brutaal werd de kinderen op de camping kwamen met zaklantaarns om te kijken, het voer van Takkie stond nog buiten en daar kwam hij weer op af dus snel weggehaald en binnen gezet en snel was hij weer vertrokken, later hoorden we van de buurman dat hij vaker in de avond langs kwam dus wel uitkijken met Takkie want je weet het nooit misschien ziet de vos Takkie wel als een lekker konijnenhapje.
Rond 21.45 uur nog even naar unit 37 gekeken en hart van Nederland en toen weer lekker naar bed.

maandag 22 juli.

Vandaag een relax dag lekker luieren zwemmen eten enz.
Wel rot nieuws gehad vandaag maar daar schrijf ik verder niets over.

dinsdag 23 juli.

Vandaag onze laatste dag op deze camping vanmorgen nog even wat boodschappen gedaan bij de supermarkt dan hoeven we morgen niet te stoppen.
Onze volgende bestemming is Caorle in Italië daar staan Sas, John en de kids op een camping en het is de bedoeling dat we daar donderdag langs gaan.

• 23 Juli 2013 - 17:00

Henk:

Geniet er lekker van jullie , je weet het he Jan ik volg jullie
    Gr Mar en Henk

• 23 Juli 2013 - 19:04

Ger En Tanja:

Jullie passen goed op takkie hoor !! Want de vos is slim en snel gr uit een zon over gooten Wognum.En hier gaat alles super dikke knuf aan alledrie .
    O