Vandaag naar Andre Rieu - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu Vandaag naar Andre Rieu - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu

Vandaag naar Andre Rieu

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan & Elly

20 Juli 2014 | Nederland, Cuijk

Zaterdag 19 juli.
Vanmorgen na het ontbijt rond 10 uur zijn we naar Maastricht gereden het was toen al bijna 30 gr dat belooft wat voor vanavond.
Rond 11 uur kwamen we op de parkeerplaats op de Carbergerweg aan we vonden een mooi plekje vlakbij de uitgang en een klein beetje schaduw van een boom snel alles blinderen voor dat de zon er in kwam het was toch al heet genoeg.
De stoelen naar buiten en toen ging ik een kopje koffie halen bij de benzinepomp die er naast lag.Zo rond 12 uur gingen we de stad in dan konden we gelijk kijken hoever het was naar het Vrijthof nou dat viel reuze mee maar ja het is Maastricht he soms wel stijle stratenna wat winkels kijken en een ijsje bij jamin te hebben gekocht gingen we naar het Vrijthof om te kijken waar we naar binnen moesten vanavond.
Er hing een plattegrond en we zagen dat we links in vak A1 zaten.
Toen weer terug naar de camper want Elly( ik ook hoor) had het helemaal gehad het was zo heet.
Eenmaal bij de camper snel de luifel uit en de stoelen naar buiten de vin aan en lekker mensen kijken.
Elly ging even slapen want we moesten vanavond weer maar dan gaat ze in de rolstoel want weer die rit dat gaat het niet worden. Rond een uur of 5 was ze weer wakker.
Om 18.00 uur heb ik wat te eten gehaald bij de benzinepomp en koffie en om 19.15 uur hebben we Takkie helaas in de camper moeten doen maar wel de vin en de blower van de camper aan de dakluiken open en flink water voor haar neer gezet en zijn wij naar het Vrijthof gelopen we waren een van de eerste met een rolstoel dus hadden de mooiste plaatsen voor rolstoelers.
Eerst was het nog vrij leeg maar al snel liep het vol, rond 20.15 begonnen er donkere wolken over te trekken snel werd er door de mensen van rieu regenjassen uitgedeeld die we ook zelfs nog hebben moeten gebruiken voor wel 5 minuten toen trok de lucht weer open. Het Rieu circus was al begonnen er liep een stoet van mensen die verkleed waren als de figuren die ook rond lopen op carnaval in Venetie een muziekcorps kwam een paar keer langs en om 21.00 uur kwam er een stoet van kleine italiaanse auto's een soort tuktuks met het orkest binnenrijden en toen kon het spektakel beginnen.
Het was wel jammer dat de arbeidsinspectie roet in het eten gooide om te verbieden dat Amira het meisje van holland got talents te verbieden om op te treden.Het was zo als gewoonlijk een spetterende show en als laatste artiest kwam rocco granata dat moet voor de vele buitenlanders die echt overal vandaan kwamen van Nieuw zeeland, australie , brazillie, SArgentinie ,Denemarken enz wel vreemd zijn geweest maar iedereen zong zijn liedjes mee de show werd afgesloten met adieu mein kleine gardeofficier wat ook luidkeels werd meegezongen.
De terugweg naar de camper viel ook wel mee ondanks dat er duizenden mensen naar de zelfde parkeerplaats moesten.
Er stond een rij voor de betaalautomaat dat was niet normaal ook was er iemand van Qparcs aanwezig en ik vroeg of we mochten blijven staan hij zei eigenlijk niet maar ik werk tot 2.00 uur en ik heb jullie niet gezien dus snel de lichten uit en naar bed wat niet mee viel want het was nog smoor heet.
Zondag 20 juli.
Vanochtend werd ik om 6 uur wakker en ben ik er uit gegaan Takkie uitgelaten en ik besloot om weg tegaan, Elly bleef lekker op bed liggen samen met Takkie en ik betaalde de ticket voor het parkeren wat meeviel moest maar € 8 betalen.
Na een uurtje rijden kon ik mijn oogjes niet meer open houden en besloot bij de eerste parkeerplaats/benzinepomp te stoppen en heb toen nog tot 10 uur geslapen snel een ontbijtje gehaald bij de benzinepomp en daarna op naar Linden ( vlakbij Cuijk).
Eerst was ik naar de jachthaven gereden daar was een mooie plek maar er mochten geen honden op dus toen op naar camping op den Drul een goede keus we namen een plekje aan het water en snel de stoelen eruit en lekker zitten want het was weer warm en al snel lagen we alle twee te snurken.
Om 15.30 ging ik de alkoof opruimen want dat was een puinhoop geworden en plotseling begon het te stortregenen dus snel de luifel in gedraaid en de kussens naar binnen ramen dicht en daar zaten we in een puinhoop want ik had de kasten leeggehaald de alkoof dus samen de boel maar weer inruimen en wachten tot de bui over was ondertussen ging Elly pannenkoeken bakken want hetwas al weer etenstijd geworden.
Na het eten lekker even douchen en nu zitten we leker aan de koffie weer buiten straks maar even tv kijken en dan denk ik toch wel vroeg naar bed.
Morgen gaan we naar Nunspeet naar camperplaats de Zwaan dus Peter zet de koffie maar klaar.

• 21 Juli 2014 - 12:15

Ger En Tanja:

Wat een feest in Maastricht en top plaats voorin gr. uit een regenachtig Middenmeer