eindelijk weer internet - Reisverslag uit Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu eindelijk weer internet - Reisverslag uit Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk van Jan & Elly Berg - WaarBenJij.nu

eindelijk weer internet

Door: jan van den berg

Blijf op de hoogte en volg Jan & Elly

30 December 2012 | Frankrijk, Mandelieu-la-Napoule

Eindelijk hebben we weer internet we staan nu op een camping vlakbij Cannes namelijk op camping Les Cigales in Mandelieu-la-napoule maar eerst nog even een reisverslag van de afgelopen dagen.
26-12-2012
Nadat we eerste kerstdag in Arlon hebben overnacht gaan we verder richting St Tropez maar eerst in Martelange tanken de diesel kost daar € 1,21 net zo veel als in Luxemburg daarna snel op weg naar Beaune onze volgende stop het was een lange rit zeker ook voor Mick maar hij hield zich erg goed de camperplaats was vlakbij een winkelcentrum en er was stroom wel prijzig € 3,60 voor 4 uur maar dan konden we tenminste TV kijken want de huishoud accu van de camper houd het voor gezien en is erg snel leeg. Nadat we de camper hadden neergezet gingen we boodschappen doen de regen kwam met bakken uit de hemel terwijl het een uurtje daarvoor nog redelijk zonnig was. Na de boodschappen snel weer terug het was ondertussen ook etenstijd geworden dus Elly ging snel wat lekkers maken. S' avonds ging ik nog even het stadje in om te kijken of er nog ergens wifi was maar nee hoor dat is in Frankrijk toch nog primitief maar we doen het er maar mee. Na nog wat TV kijken genoten we van een welverdiende nachtrust.
27-12-12
Vandaag gaan we verder naar Les Granges Gontardes een camperplaats bij een wijnboer met stroom wat nu toch wel belangrijk is het was weer een lange rit en van de tolwegen loop je ook leeg maar je schiet dan wel een beetje op over 400 km doe je al gauw 6 uurtjes het weer was nog steeds slecht af en toe kwam er een flauw zonnetje door. Rond 15.00 uur waren we bij de camperplek het was niet veel maar er was in ieder geval stroom op de andere plaatsen was het redelijk druk maar hier waren we de enigste en ik dacht dat we dat wel zouden blijven maar nee hoor ven later kwam er een camper aan met Nederlanders en s, avonds laat kwam er nog een camper het was er heerlijk donker dus we hebben heerlijk geslapen.
28-12-2012
Vandaag de laatste 260 km naar St Tropez we reden om 9 uur weg en rond 12.30 waren we bij een Mac Donalds vlakbij St Tropez dus even snel een hapje en even berichtjes versturen om daarna naar de camperplek te gaan. We moesten dwars door St Tropez heen en je kon echt zien dat het een toeristenplaats is, op de plaats aangekomen eerst maar even water getankt en de camper neergezet, het was heerlijk weer een strak blauwe hemel een een graadje of 18 Elly was moe en ging even een tukkie doen ik had de fietsen er af gehaald en ging met Mick een stukje fietsen eerst over een binnenweg en dat ging goed maar over de doorgaande weg had ik het wel even moeilijk met Mick na een paar KM wilde hij terug want hij had pijn in zijn lies dus rechts om keer gemaakt Elly was ook weer wakker dus liet ik Mick bij haa en stapte op de fiets om naar de bank te gaan om te pinnen. Ik moest dwars door St Tropez en op het markt plein stond een soort winter wonderland met een ijsbaan leuk voor Mick om morgen naar toe te gaan. Snel een pin automaat opzoeken en zo kwam ik bij de haven met zijn gigantische jachten ook herkende ik sommige plekjes van de films van Louis de Funes het politieburo wat gebruikt werd in de films was er ook nog steeds. Terug bij de camper nog even in het zonnetje en daarna lekker eten het was toch weer een vermoeiende dag geweest maar het zonnetje maakt veel goed.
29-12-2012
Vannacht erg slecht geslapen want mijn darmen waren helemaal van slag maar gelukkig hadden we diarree pillen mee dus snel stuks in genomen en rond een uur of 2 viel ik toch in slaap.
Zonder ongelukjes werd ik om 7 uur wakker en moest heel snel naar de wc nog even een pilletje en nog een uurtje gelegen Elly was er uit gegaan om broodjes te maken en koffie en thee te zetten. We besloten om met de camper naar de stad te gaan want vlakbij het centrum kon je daar parkeren. Wat een geluk voor Elly er was een vrij grote markt op het zelfde plein als waar de ijsbaan staat de ijsbaan ging pas in de middag open dus na een rondje op de markt gingen we ons even vergapen aan de jachten daar. Bij de gendarmerie uit de film stond een nep louis de funes Mick had gen interesse hij had geen flauw idee wat dat voor moest stellen . Rond het middag uur gingen we naar de camper een broodje eten en wat uitrusten want straks gaan we weer terug naar de ijsbaan waar onze Sven Hauwert even op de gladde ijzers heeft gestaan. Weer terug op de camper plek even aan de schoonmaak het kleed eruit en even goed vegen en de wc schoongemaakt daarna nog even in het zonnetje wat hier nog steeds heerlijk schijnt.
S, avonds naar de voice kids en darten kijken en dan heerlijk slapen.

30-12-2012
We hebben besloten om een camping op te zoeken voor Mick in de buurt van Cannes en dat werd een camping in Mandelieu la napoule na een krte reis van zo'n 70 km kwamen we daar aan het was een mooie camping maar de plek wie toegewezen kregen was niets had echt geen ontvangst voor de TV dus een andere plek dan maar maar die was een stuk duurder maar toch maar doen. Na dat we alles hadden klaar gezet gingen we eerst naar de bakker om daarna te lunchen in die heerlijke zon maar eerst even de was in de wasmachine dan kan die straks lekker drogen. Nadat we de was hebben opgehangen stappen we op de fiets om een stukje te fietsen Mick ging bij mij achterop want ik vond het te gevaarlijk om hem zelf te laten fietsen.
Nadat we een km of 5 hadden gefietst kwamen we in een voor stadje van Cannes we besloten om door te fietsen en kwamen in de haven van Cannes daar waren de boten nog groter als in St Tropez.
Na nog een stukje te hebben gefietst kwamen we bij een kermis aan dus even stoppen voor Mick hij wilde in een Holly holly met een doolhof ik kocht een kaartje maar dat was voor een andere attractie dus daar eerst maar in daarna snel in de doolhof op de weg eruit was onze Mick de weg kwijt het duurde wel 10 minuten voor hij de uitgang had gevonden maar dat deerde de pret niet snel weer naar oma die zat te wachten en terug naar de camping dat bleek uiteindelijk nog geen 8 km te zijn dus morgen maar weer even daar naar toe en dan de sloten van de fietsen mee kunnen we ook nog even rondkijken. Toen was het tijd voor mijn reisverslag wat ik in gedeeltes heb gemaakt. groetjes van ons uit het heerlijke zuidFrankrijk

• 30 December 2012 - 18:21

Con & Crista:

Klinkt heerlijk , vooral dat zonnetje maar wat is de termperatuur ongeveer ?
    Groetjes alles goed hier .

• 30 December 2012 - 19:27

Tanja En Ger Mereboer:

Hoi Globetrotters ,wat hebben jullie het mooi zeg is weer leuk te lezen .
    Geniet maar lekker met z`n drieén .En Mik ,heb je ook je foto toestel mee voor foto`s !!!
    Veel plezier voor morgen alvast.

• 30 December 2012 - 22:57

Daan:

Wat een verwennerij, McDonald's, kermis, schaatsen en ook nog de voice kids kijken!!
    Geniet maar lekker vriend, veel plezier met opa en oma. Je hebt het ook wel verdiend kanjer.
    X mama

Jullie ook een kus, pap en mam. Ziet er allemaal erg gezellig uit!

• 30 December 2012 - 23:01

Mich:

Hey vakantie gangers. Wat een lang verslag. Het is maar al te gezellig lees ik. Geniet maar lekker. Hier is t koud. Morgen lekker een feestje vieren met oud en nieuw en dan is t zo weer weekend en zien een jullie weer. Veel plezier nog.

Xxx van ons

• 31 December 2012 - 17:10

Gerda:

hoi el en jan en natuurlijk mick.
    wat een verhalen allemaal, geweldig om met dat weer mee te maken. en maar genieten en voor de kleine ook genoeg te beleven.
    heel erg leuk, geniet ervan straks is het weer druk genoeg .groeten Rob en gerda

• 31 December 2012 - 19:18

Marina:

hoi jullie daar in een warm zuid frankrijk (hier is het bok koud) leuk dat er weer internet is kan ik het weer volgen.
    Vanaf hier wens ik jullie een alemachtig prachtig 2013 en geniet nog van jullie reis en kleinzoon.
    groetjes marina